معرفی کتابخانه

تاریخچه
همزمان با تاسيس دانشگاه در سال 1374 ، کتابخانه مرکزی نيز فعاليت خود را آغاز نمود و با سرعت در حال گسترش می باشد و با هدف ارائه خدمات به اساتيد و دانشجويان مرکز در حال فعاليت می باشد. همچنين بخش اطلاع رسانی اين مجموعه نيز با گردآوری بانکهای اطلاعاتی On line و Off line در سال 1387 فعاليت خود را آغاز نموده است.
 بخش خدمات فنی
فعاليت اين بخش در كتابخانه در سال 1385 آغاز شده است و طبقه بندي كتابها و سازماندهي و فهرست نويسي كتب بر اساس نظام رده بندي كنگره (.L.C ) در اين بخش انجام مي شود. تمام اين مراحل جهت سهولت در امر دستيابي به كتاب بر اساس نويسنده ، عنوان، موضوع ، ناشر و ساير اطلاعات موجود در كتاب بر اساس حروف الفبا مي باشد. اين كار توسط كارشناسان رشته كتابداري در كتابخانه مركزي انجام مي شود.
 بخش خدمات مراجعان و امانت
 فعاليت اين بخش شامل امانت كتب فارسي و لاتين به مراجعان و اعضا ، پذيرش اعضا ، رزرو مدرك درخواستي و جداسازي كتابهاي فرسوده و ارسال به صحافي و تحويل آنها و دريافت سفارشات مراجعان مي باشد.
بخش نشریات ادواری و مرجع
اين بخش  شامل نشريات و مجلات علمي و پژوهشي و آرشيو مجلات سالهاي قبل و  پايان نامه هاي دانشجويان  فارغ التحصيل مركز مي باشد.
 بخش سفارشات
اين بخش مسوليت دريافت سفارشات و تهيه منابع كتابخانه اي شامل كتاب ، نشريه ، بانكهاي اطلاعاتي و … با تعيين اولويت و در چهارچوب اعتبارات را بر عهده دارد.
اعضای محترم کتابخانه می توانند منابعی که کتابخانه مرکز ندارد، جهت خرید سفارش دهند.مشخصات کتابشناختی منبع مورد نظررا به raja.university@gmail.com  ارسال نمایید  و یا به صورت حضوری فرم سفارش منبع را در بخش امانت کتابخانه تکمیل نمایید.
بخش اطلاع رسانی و تامین مدرک
اين بخش در اوايل سال 1387 در دانشگاه ايجاد گرديد ، از جمله فعاليتهاي اين بخش گردآوري و ارائه خدمات بانكهاي اطلاعاتي مرتبط با رشته هاي تحصيلي در دانشگاه به صورت Online و برنامه ريزي براي  گسترش اين بانكها و نيز بانكهاي اطلاعاتي Offline موجود در شبكه داخلي كتابخانه و نيز برنامه ريزي براي ايجاد ارتباط با ساير مراكز پژوهشي و اطلاع رساني داخلي و خارجي مي باشد.
شابکای کتابخانه مرکز
شابکا (نشانگر استاندارد بین المللی کتابخانه ها) کد 12 رقمی منحصر به فردی است که در ایران کتابخانه ملی طبق استاندارد بین المللی ایزو 15511 عهده دار ثبت شناسگر های معتبر بین المللی است. شابکای کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی موسسه آموزش عالی رجاء IR- 202110011 می باشد.
 مجموعه منابع کتابخانه
مدرک عنوان جلد
کتاب فارسی و عربی 7000 14000
کتاب لاتین 1040 1200
پایان نامه ( کارشناسی ارشد ) 220
پایان نامه (کارشناسی) 1100
مجلات داخلی جاری 30
مجلات داخلی آرشیو 230(صحافی شده)
مجلات لاتین آرشیو 3(صحافی شده)
روزنامه ها و هفته نامه های داخلی (جاری) 7
مقالات لاتین (PDF) 5200
CD و فیلم آموزشی و نرم افزار 80
کتاب لاتین (ebook) 90
بانک مقالات فارسی (PDF) آرشیو تا سال 1389
مقالات چاپی جاری فهرستنویسی و نمایه شده 2500
Powered by Atroban.ir